Konfiguracja klienta poczty e-mail, konfiguracja Outlook Microsoft 365 - pomoc informatyczna RONAG IT
Standardowe porty serwerów poczty POP3, IMAP, SMTP.
Usługa poczty e-mail: | TCP port: | TCP SSL/TLS port: |
Serwer poczty przychodzącej POP3 | 110 | 995 |
Serwer poczty przychodzącej IMAP | 143 | 993 |
Serwer poczty wychodzącej SMTP | 25 lub 587 (STARTTLS) | 465 |
Microsoft 365 Outlook porty serwerów poczty POP3, IMAP, SMTP.
Usługa poczty Exchange Microsoft 365: | Serwer: | TCP port: |
Serwer poczty przychodzącej POP3 | outlook.office365.com | 995 SSL/TLS |
Serwer poczty przychodzącej IMAP | outlook.office365.com | 993 SSL/TLS |
Serwer poczty wychodzącej SMTP | smtp.office365.com | 587 STARTTLS |
Przesyłanie wiadomości e-mail do serwera poczty przez zaszyfrowane połączenie wymaga certyfikatu SSL dla domeny internetowej obsługującej tę pocztę. W przeciwnym razie klient poczty będzie informował o braku certyfikatu SSL. Certyfikat SSL w obsłudze poczty e-mail ma zadanie chronić korespondencję i dane dostępowe do konta pocztowego. Certyfikat SSL zwiększa także wiarygodność domeny, która wpływa na to czy korespondencja elektroniczna zostanie potraktowana jako spam.
Domain-based Message Authentication Reporting and Conformance (DMARC) to ochrona domeny przed fałszowaniem e-maili i phishingiem. DMARC wykorzystuje techniki uwierzytelniania e-maili SPF (Sender Policy Framework) i DKIM (Domain Keys Identified Mail).
DKIM Record Check
Weryfikacja zabezpieczeń serwera poczty mxToolbox